|
Ćwiczenia i zabawy w terenie
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2032 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zajęcia ruchowe w terenie są bardzo atrakcyjną formą dla dzieci. Realizuje się na nich nie tylko cele z zakresu wychowania fizycznego ale i z przyrody, ekologii,itp. w zależności od sposobu ich realizacji i celów jakie sobie założyliśmy. Zajęcia te zostały przeprowadzone w ciągu 2 godzin lekcyjnych. Oprócz ćwiczeń ruchowych zawarto tu również treści z przyrody.
Cele zajęć:
- rozwijanie zmysłu słuchu i wzroku,
- rozwijanie spostrzegawczości
- orientacja w terenie
- rozwijanie sprawności ruchowych
- znajomość gatunków drzew
- zanieczyszczenie lasu , jego skutki i przyczyny
- zachowanie w lesie
Dzień wcześniej n-lka wytyczyła w lesie trasę oraz ukryła kartki z zadaniami do wykonania w poszczególnych miejscach. Przed rozpoczęciem zajęć dokonała też podziału 18-osobowego zespołu chłopców (kl. V/VI) Każda grupa otrzymała 3 rodzaje kolorowych samoprzylepnych pasków, które sobie przylepili do koszulek. Każda grupa wybrała kapitana. Kapitan wziął ze sobą notesik i ołówek.
Etapy zajęć:
- Marszobieg do lasu - n-lka wyjaśnia kapitanom zasady rywalizacji poszczególnych grup. A ci z kolei przekazują je swoim grupom.
Na pierwszy postoju (już w lesie) n-lka wyjaśnia ewentualne niejasności.
- Wędrówka po lesie.
Na gwizdek grupy rozbiegają się w poszukiwaniu ukrytych kartek- która grupa znajdzie pierwsza otrzymuje 5pkt. Następnie grupy wykonują opisane na kartkach zadania. Wykonanie na czas lub na poprawność nagradzane jest punktami. Zadania:
- Pytanie : "Czego tu nie wolno robić?"
- Tor przeszkód - na czas.
- Wymień 5 gatunków drzew w najbliższym otoczeniu.
- Zadanie ruchowe - wspinanie się po pochyłym drzewie; następnie każda grupa ma za zadanie w określonym czasie zbudować szałas z leżących wkoło gałęzi tak by zmieściło się do niego co najmniej dwóch członków grupy.
- Co tutaj nie pasuje (śmieci: butelki, papiery, ...).
- Znajdź ukryty skarb ( w pniu drzewa ukryty woreczek z cukierkami dla każdego uczestnika).
Podsumowanie: liczenie punktów, wybór najlepszej grupy i najaktywniejszego uczestnika. Uwaga: Chłopcy kontrolowali samodzielnie ilość przyznawanych punktów po wykonaniu każdego zadania; wszyscy byli bardzo zaangażowani w poszukiwania kartek i ćwiczenia ruchowe.
Marlena Siwiec |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|